Kalmar

Idag blev det en heldagstur till Kalmar så nu är jag minsann lite trött. Ärendet var att göra en fotanalys och få bättre ortopediska inlägg än de jag har nu men vi hann även med en runda på stan och en tur till Ikea. Jag åkte tillsammans med yngsta dottern.

SC_0062

Besöket hos ortopeden var väl både positivt och negativt. Jag ska få nya inlägg som ska hjälpa mot inflammationerna som jag får vid senfästena under foten. Jag får även ont i ”trampdynorna” och det finns inte så mycket mer att göra åt det än jag redan gör. Stabila skor med bra dämpning. Problemet är att jag har för lite fett under mina fötter så man kunde se på apparaterna de hade att jag går direkt på senfästena där alla nerverna går så det är inte konstigt att jag får så vansinnigt ont. Jag har alltid haft det så och på ett sätt känns det skönt att ha fått en förklaring till varför jag får så ont av att gå, dansa mm. Minns i tonåren när man var på disko, kompisarna hade högklackat och jag fotriktigt ändå var det jag som var gråtfärdig vid midnatt för jag hade så ont i fötterna och jag har många gånger känt mig dum som får så ont när andra fixar att dansa eller gå på stan i flera timmar. Visst äger jag converse och ballerinaskor men de använder jag bara då jag knappt ska gå utan bara åka hem till någon eller sitta på en restaurang, annars har jag för det mesta gympaskor. Gympaskor för promenader, fingympaskor, jobbgympaskor… Jag har även beställt ett par sandaler som passar med de ortopediska inläggen som jag ska få.

Kommentera

