Tankar

Igårkväll trillade yngsta dottern ner från en lekställning på lekplatsen, ca 1,60 högt föll hon och landade på huvudet så det fick bli en vända till akuten. Lätt skallskada och observation, vi har väckt henne varannan timme i natt men nu är hon piggare. Hon känner sig inte yr längre och har mest ont där hon slog sig, innan var det hela huvudet som värkte.

Idag har vi mest varit hemma, räknat och funderat på vårt altanbygge som startar imorgon. Mest tid har jag dock tillbringat i vår ena klädkammare med att sortera, skönt när det är klart. Dock har jag känt mig lite off idag, dels pga nattvakan, dels fick jag ett oväntat dödsbud i morse så tankarna har gått dit större delen av dagen. Jag har tänt ett ljus här hemma…

2 thoughts on “Tankar

  1. Åh vilken tur att det inte gick värre för din dotter! Jag beklagar sorgen; det känns som om fler och fler människor går bort omkring en…men det är väl åldern man börjar komma upp i som ger den känslan antar jag.

    Liked by 1 person

    • Åh, vad otäckt med din dotter, skönt att det verkar ha gått bra!
      Jag beklagar sorgen.

      Det blev ingen glass på Glasserian, den hade stängt enligt Google så det fick bli annan glass istället! Förstår att det måste vara konstigt att läsa om en plats man känner väl ur turistperspektiv!

      Liked by 1 person

Kommentera

