Altanbygge

Vårt altanbygge är påbörjat, dock tar det tid eftersom det visade sig att ingenting var rakt. Marken visst vi ju att vi måste rätta till och det var väl den lätta biten. Men huspanelen är sned (enligt vattenpasset) och reglarna är olika långa trots att vi valde att köpa virket på en lite dyrare brädgård för att få bra kvalité. Så det är mycket mätning, räkning och funderande.

Dottern känner sig bra igen förutom att det förstås gör ont i huvudet där hon landade men det är skönt att det gick så bra.  Idag är hon med sin farmor på deras båt. Jag har städat klart i vår klädkammare där uppe, det blev jättebra! Tiden räcker inte till i vardagen så det känns bra att få lite ordning nu när jag har semester. Varvat med avkoppling förstås. Jag avundas dem som tycker det är avkopplande att städa eller påta i trädgården. För mig är det mer ett nödvändigt ont… Jag tycker det är avkopplande att t.ex. baka, scrappa eller läsa fast bara när jag har tiden, annars blir det också stressigt.

Kommentera

