Kalmar igen

Igår var vi i Kalmar igen, det var dags att hämta mina ortopediska inlägg så nu ska jag vänja mig vid att använda dem, en timme om dagen till att börja med. Det känns ungefär som att ha en golfboll under foten. Hade jag provat ett par skor som känts så hade jag nog trott att det var fel på dem men det ska nog gå bra när jag har vant mig.

Vi körde hemifrån direkt efter en lätt frukost igår och åt sedan brunch på Ikea, det var makens förslag. Trevligt initiativ som gav lite mer semesterkänsla! På Ikea köpte vi en paviljong som vi ska ha på vår nya altan. Vi r precis monterat den, foto kommer lite senare 🙂

Igår åkte äldsta dottern till London, de har redan hunnit med mycket. Ingen av tjejerna har så stor resvana men de har fixat det galant, de blev avlämnade vid tågstationen hemma och har själva tagit sig till rätt hotell i London. Enda problemet var när Öresundståg struntade i att stanna vid stationen vid Kastrup så tjejerna fick hoppa av på en senare station och ta ett annat tåg tillbaka. Väldigt dåligt när man köpt biljett till Kastrup och de gör reklam för att man ska kunna ta tåget hemifrån och dit. Tur att tjejerna var ute i god tid så de hann ta sig tillbaka och hinna med sitt flyg. Vet fler som haft problem med att tåget struntar i att stanna på Kastrup, på båda hållen.

Kommentera

