Kikärtswraps

Idag bjöd L och A på kvällsmat, de hade gjort kikärtswraps. Jättegott! Jag vet inte riktigt allt de hade i men det var i alla fall kikärtor (förstås), zucchini, morötter, paprika, avokado, kvarg och tahini.

wrap

Bilden lånade jag från makens FB, själv är jag allergisk mot rödlök så jag åt mina wraps utan.

L äter helt vegetarisk mat nu, hon har velat det sedan hon varit liten men vi sa att hon fick vänta tills hon var tonåring. Hon var nog 3 år när hon fick veta att kött kommer från djur och då ville hon inte äta det och ca 5 år när hon förstod att det finns de som faktiskt inte äter kött. Vi har känt att vi haft för lite kunskap för att låta ett växande barn som dessutom har olika allergier äta vegetariskt men nu har hon fått sluta med kött men ännu så länge måste hon äta fisk.

Kommentera

