Chanel 5 år

Igår fyllde Chanel fem år, vår tokiga katt som hittar de mest omöjliga ställen att sova på. Att linda in sig i gardinen som här räknas nog ändå till de mer normala.

chanel2

Vi fick lite middagsgäster ikväll nämligen min bror med sambo. De hade varit ute  och seglat med J på dagen och kom hit på kvällen och hade med sig god korv. Jag är egentligen inte speciellt förtjust i korv men den här var väldigt god. De hade köpt den i någon gårdsbutik (tror jag), den besod av 98% kött och då är det ju riktig mat om man jämför med andra korvar. 4 olika sorter hade de köpt. En trevlig kväll på vår altan, förlåt att jag tjatar men jag är så glad över vår altan. Vi har en på framsidan också men på baksidan är man liksom mycket mer i naturen. Härligt! Dessutom är där skugga så även jag kan njuta av sommarkvällarna.

Något som inte är härligt är mina brända ben, de är inte bara knallröda utan jag har även fått brännblåsor. Förutom att det gör ont så känner jag mig så dum. Ingen annan än jag kan väl bli sönderbränd i molnigt väder när jag dessutom större delen av dagen hade ett badlakan över benen men jag borde ju veta att 15 minuter sol räcker för att brännskada min känsliga hy. Jag har inte varit så här bränd sedan jag opererades för hudcancer och vet ju att en sådan här brännskada kan vara ”en spik i kistan” som läkaren så vänligt upplyst mig om. Jag brukar alltid klä mig i täckande kläder, sitta i skuggan osv men som sagt, 15 minuters slarv räcker. Om det nu är slarv att känna sig som en vanlig mamma som åker och badar med sina barn. Det är första gången jag gör det själv (förutom vid bryggan här hemma) sedan jag hade hudcancer .

Gjort är gjort, jag har smort benen med både kylbalsam, after sun, aloe vera och helosansalva men det som hjälper bäst mot smärtan är en kall blöt handduk så jag har tillbringat några timmar i soffan idag, med handduk och bok. Det gör jätteont att stå upp eller röra mig. Det är som en vanlig knallröd solbrännskada men med brännblåsor i (typ som när man bränner sig på spisen). Aldrig mer barbent, jag får se dum ut i heltäckande kläder på sommaren, folk får titta och undra…

Kommentera

