Egodag

Så mycket i vardagen kretsar runt att hålla vardagen flytande men på semestern finns tiden för allt det där som man inte hinner i vardagen. Idag har jag tagit mig en egodag. Jag satt länge ute på altanen, jag hann både dricka te, njuta av den fina dagen och meditera. Jag har filat fötterna och målat naglarna. Katterna ville förstås få sin dos med ompyssling så jag har borstat dem idag igen (borstade dem igårkväll också, de kommer springandes när jag flyttar på deras borste). Igår klippte jag faktiskt Tusses päls. Jag har funderat på det länge men inte vågat men efter att jag tagit några pälsknutor vid svansen fortsatte jag. Det syns inte jättemycket även om jag hade en pälshög nästan lika stor som honom. Jag har klippt pälsen i hans ”byxor”, under armhålorna och sedan klippte jag tussar från hans mage. Nu hoppas jag att han slipper bli så varm. Rakade katter tycker jag är jättefult men detta syns mest när han ligger på ryggen.

L och A är hos min pappa i Skåne så de har varit och badat medan jag har slappat här hemma.

Kommentera

