Beslut

Snart är första arbetsveckan avklarad och jag tycker den har sprungit iväg lika fort som semesterveckorna har gjort! En dag kvar sedan är det helg. Vi fick sen superbra kick off i år, nämligen en föreläsning med Micke Gunnarsson, som vanligt var det hemligt innan och jag tänkte faktiskt att det skulle vara kul att få lyssna på just honom så det var ju kul att min önskan slog in. Det var verkligen bra! Jag har velat lyssna på honom ett par år men det har inte blivit av trots att han bor här i stan, det har alltid kolliderat med något annat.

Som jag skrivit innan så har jag ju egentligen inte rätt examen för tjänsten jag jobbar på, jag är specialpedagog men man ska vara speciallärare men jag trivs ju verkligen så himla bra med mitt jobb. Ändå är det ju en osäkerhet inför varje läsår så jag vet inte om jag är galen. Jag har denna veckan nämligen tackat nej till två andra jobb där jag skulle varit behörig. Det var inget lätt beslut men jag vet hur mycket det betyder att trivas på jobbet, fortsätter arbetsmarknaden att se ut som det gör nu ska det förhoppningsvis lösa sig den dagen jag inte får vara kvar om det händer. Jag hoppas ju på något politiskt beslut så jag blir behörig, jag hade nämligen varit det om min utbildning, alltså precis samma utbildning hade varit ett par år äldre och detta är en av orsakerna till att jag ogärna läser in en utbildning till, åtminstone på egen bekostnad. Lite fjärilar i magen undrar ifall jag är tokig, samtidigt känner jag mig väldigt glad över att vara kvar ytterligare ett läsår på min nuvarande arbetsplats.

 

Kommentera

