Söndag morgon

Jag trodde att jag skulle hinna en morgonpromenad innan ovädret drog in men jag fick vända hemåt igen efter 500 m för då hördes åskan mullra och jag hann lagom komma inomhus innan regnet tilltog. Lite duggregn gör mig inget men jag vill inte vara i skogen när det åskar. Annars känner jag att jag har kommit igång med mina promenader på riktigt och jag är så tacksam. Nya inläggen gör sitt jobb och skorna fungerar bra, jag vågar knappt skriva att jag fasar för när jag har slitit ut dem, jag brukar behöva byta mina gympaskor ganska ofta men har alltid svårt att hitta nya. Förutom att jag vill få min promenad så är jag annars tacksam över en dag med regn, jag har mycket jag vill hinna inomhus idag. Förutom tvätt och städ så har jag en kortbeställning jag måste scrappa och en ATC swap som jag inte är klar med. Igår var det högsommarvärme med 23 grader i skuggan! Då jobbade båda äldsta tonåringarna utomhus + att det var marsch med skolorkestern så det hade varit trist med regn då. Värre för L och R som ska jobba utomhus idag… Stackars A har redan dragit på sig terminens första förkylning med feber, ont i öron, hals och kliande utslag.

28
Dramatisk morgonhimmel över vårt hus.

Kommentera

