Septembervärme

Det har varit en varm start på September, i fredags köpte jag lite nya höstblommor till våra utekrukor. Jag har dock inte fotograferat dem ännu. I veckan som gått har det varit ytterligare föräldramöte och A fortsatte vara hemma från skolan i ytterligare tre dagar men nu mår hon bättre. Skönt. Jag har inte vabbat denna omgången eftersom vi saknar personal på jobbet, E var hemma ett par av dagarna så då passade hon sin lillasyster. Igår flyttade min bror och hans sambo till en marklägenhet, det var meningen att både R och jag skulle hjälpt till med flytten men av olika anledningar så kunde bara en av oss åka och då fick det bli R eftersom han var till bättre bärhjälp än vad jag hade varit. Lite trist att inte kunna vara med men jag hoppas kunna hälsa på dem snart.

Idag har A och jag sorterat i hennes garderob, den lilla damen har växt över sommaren och nu kan hon äntligen ha vissa kläder från storbarnsavdelningarna. Hon är ju 10 år nu så hon har längtat länge. Bland de ärvda kläderna kan hon ha samma som  systrarna hade när de var 6 år och hon är fortfarande minst ett huvud kortare än klasskompisarna.

Jag uppdaterade förresten min scrapblogg igår med ett kort som jag scrappade i veckan som gick.

Ha en trevlig vecka!

Kommentera

