Söndagkväll

Det verkar vara på söndagskvällarna som jag numera uppdaterar bloggen… här har inte hänt så mycket i veckan förutom det vanliga med jobb och barnens aktiviteter. För egen del så prioriterar jag fortfarande motionen, jag kommer att göra det hela hösten och hoppas på resultat. I fredags gick jag inte, men alla andra dagar och det blev 55,07km denna veckan. Tisdag och onsdag blev det över en mil och jag är så tacksam, med tanke på hur ont jag har haft trodde jag inte att jag skulle klara det igen. Idag blev det omslag i vädret, vi har haft  högsommarvärme väldigt länge men idag var det molnigt och genast kändes det att hösten är här. Inte ens de gula träden har gjort att det känts som höst innan utan snarare som att de varit för torra men idag var det höstkänsla i skogen. Mysigt! Redan innan midsommar hade björkarna gula blad och började tappa dem så det är därför det inte känts som riktig höst utan bara torka. Jag har börjat skriva så smått i julbloggen också, den kommer att uppdateras oftare än den här bloggen under hösten.

Idag har jag scrappat lite, det visar jag i scrapbloggen. Igår läste jag en stor del av dagen, skönt att unna sig det ibland när det är lördag men jag kan knappt se tillräckligt för att läsa. Det är nog dags att besöka optikern.

Till kvällsmat åt vi bakad potatis med röror, det var längesedan sist! Barnen har haft sina aktiviteter i helgen, J har tillbringat sista helgen för säsongen på sin båt, idag tog han bort masten och nästa helg tas båten upp ur vattnet. L och A har varit på ridtävling, A red felfritt och fick rosett men L´s häst vägrade på ett hinder så det var en besviken L men den hästen är en utmaning att hoppa med. E har spelat fotbollsmatch. Som jag har skrivit förut, det märks att vi har stora barn och det är sällan vi är hemma samtidigt hela familjen.

Ha en trevlig vecka.

Kommentera

