Regnigt

Det har varit en jobbig vecka och jag kände mig som ett vrak i fredags, som tur är har jag kunnat vila ut i helgen. Jag fick ju ryggskott för en vecka sedan och innan dess hade jag hosta på nätterna. Men det jobbigaste har varit att L blev sjuk. Hon fick ont i magen förra lördagen och från tisdagen till fredagen fick hon inte behålla något i magen utan kräktes upp allt inklusive vätskeersättning. Men igår vände det, då kunde hon behålla vätska i magen och idag har hon kunnat äta lite buljong och varma koppen och ikväll kunde hon äta två knäckemackor utan något på. Hon är ju helt slutkörd stackaren som gått utan näring i så många dagar. Hade det inte blivit bättre igår skulle hon troligen fått dropp idag. Hon har fått sova hos mig på nätterna så jag har kunnat hålla koll. R fick sova på en madrass i TV rummet. Som om inte sjukdomar vore nog så stannade den ena bilen mitt på vägen i tisdagskväll sedan har den varit på verkstaden men nu rullar den igen. Skönt att de kunde fixa den så snabbt, trist utgift bara…

Nej, det blev ingen Ullaredstur igår men L och A behövde nya kläder så jag körde ner till gallerian i stan. Där finns hela två klädaffärer att botanisera i… men jag hittade en kasse kläder till dem och de gillade allt och det var ju huvudsaken (men det hade varit roligare med Ullared). Idag har jag tvättat hela dagen men jag har även hunnit scrappa lite. Någon promenad har det inte blivit i helgen men till veckan tror jag att jag kan börja lite smått igen. Idag kändes det inte som någon större förlust faktiskt för det har regnat hela dagen.

Ha en trevlig vecka!

Kommentera

