Födelsedagshelg

Igår fyllde jag år och vi hade lite kalas här på kvällen, det var mysigt att fira min födelsedag. Förutom mat så bjöd vi på toscaäppelkakan, ända sedan jag var barn har vi för det mesta haft någon sorts äppelpaj eller äppelkaka på min födelsedag. Jag fick så fina blommor och presenter och det känns ok att vara ett år äldre även om jag idag är närmare 50 än 40. Inte så att jag har någon ålderskris men femmorna väcker nog fler tankar än nollorna för mig, kanske för att man i så många år är förberedd på att fylla nolla. Men att  fylla 45 var trevligt, inte så stora krav som när man fyller jämnt men ändå så att det är anledning att bjuda in till lite kalas. När jag fyllde 35 så fuskade vi lite och hade barndop för A på min födelsedag. Idag diskar och tvättar jag, igår storstädade vi. Nästa gång det ”vänds upp och ner” på allt är till adventsstädningen. När jag fyllde 25 fick jag en lockborste av mina föräldrar och nu efter 20 år är det bara att inse att det är dags att byta ut den. Den fungerar rent strömmässigt men är inte så effektiv längre. Jag fick även pengar i födelsedagspresent och de ska jag ta som hjälp till en ny lockborste. Efter tips från kompisar funderar jag på en babyliss curl secret.

One thought on “Födelsedagshelg

  1. Svårt, det där. Ofta tror jag att man ska hålla sig till att svara på vad de frågar om, för att inte krångla till det för dem. Men det är inte lätt att veta.
    Sv: Ja, det är toppen att ha syrran nära!

    Gilla

Kommentera

