Storseans

Ni som inte tror på det mediala kan hoppa över detta inlägg 😉

Igår var jag på en storseans tillsammans med en tidigare kollega, det var några år sedan jag var det sist och jag har aldrig fått till mig något budskap förut på storseans men igår var det min tur. Det var inte någon anhörig utan en av mina guider som visade sig. Hon var ny guide hos mig och presenterade sig som en glädjeflicka, hon har kommit till mig för att hjälpa mig få in mer glädje i mitt liv igen. Hon sa att jag är så tyngd av ansvar här, där, där och där och överallt att jag inte längre har någon energi kvar till att ha roligt och känna glädje. Hon vill att jag ska börja göra sådana saker igen som gör mig glad baka, städa och handarbeta. Ansvarsbiten kommer inte att försvinna sa hon, jag skulle aldrig kunna bete mig ansvarslöst för det sitter så hårt i ryggmärgen att ta på mig ansvar för alla i min omgivning men en bättre balans. Just själva städningen gör mig väl inte glad men jag mår bra av att ha det städat här hemma och får då energi till att göra de roliga sakerna såsom att baka och handarbeta (scrappa i mitt fall). Kanske räknas pyntning in i städning och det gillar jag ju.

Jag känner att budskapet stämmer för  visst känner jag stort ansvar och har sällan ork till att göra roliga saker…

Idag är det Halloween, L och A har karvat ur varsin pumpa som lyser därute:
pumpa

Idag hade vi studiedag med jobbet, vi var här i min lilla stad på föreläsningar så jag fick en rejäl sovmorgon jämfört med att köra till jobbet.

Kommentera

