Ullared i två dagar

Ikväll kom vi hem från en tvådagarstur till Ullared. Trött i huvudet men väldigt väldigt nöjda med turen och våra inköp 🙂 Vi tog med oss husvagnen och passade på att hälsa på goda vänner i Halmstad i gårkväll (sov på deras uppfart) att vi satt uppe halva natten och pratade kan bidra till att jag är så trött ikväll. Jag vaknade tidigt både i morse och igår morse så i natt hoppas  jag på många timmars sömn! Vi har handlade massor, bl.a. vinterjackor till hela familjen utom till mig (jag har ju nyligen köpt en desigual jacka) alla tjejerna hittade mycket kläder speciellt 13-åringen, vi köpte en hel del julklappar och själv hittade jag tre koftor och en klänning. Bäst av allt var det jag köpte på heminredningen, jag hittade precis det jag ville ha. En stor golvljusstake, krukor och lampor till köket, ljuslyktor, adventsljusstakar, lite annan belysning samt en hel del annat. Det var osäkert in i det sista om vi skulle kunna köra eftersom vi bara har sommardäck till husvagnen men vi tog ett annat håll än vårt vanliga och kunde på så sätt undvika småländska skogarna där det var minusgrader och snö. Västkusten hade samma regnväder som vi har här på sydöstra kusten. Detta blev årets sista natt i husvagnen så imorgon ska den städas ur och sedan köras till vinterförvaring. Det hade varit kul att ha vinterdäck till den så man kunde utnyttja den mer den här årstiden, vi har både golvvärme och värmefläkt så den klarar ganska många minusgrader.

Vi har inte träffat släkten idag på Alla Helgons dag men våra anhöriga på andra sidan finns med oss i tankarna alla dagar. Förutom mina nära anhöriga och min barndomsvän tänker jag denna Alla Helgons dag på de två tonåringar i min närhet som gått bort i år.

Kommentera

