Året som gått september – december

September
4blogg
Jag går ner i arbetstid till 90% vilket för mig innebär 36 timmar på min arbetsplats och 4 timmars förtroendetid, dvs 40 timmars arbetsvecka.
Oktober
app4
Jag plockar äpplen i vår trädgård och bakar goda äppelkakor. Jag fyller 45 år på en lördag och firar med kalas. Jag går på scrapträff med två goda vänner och på en seans med en annan vän.
November
tv
I anslutning till höstlovet åker vi till Ullared, vi tar husvagnen med oss och bor hos goda vänner i Halmstad. A är med på nyheterna.
December
Barnen har gemensamt ca 35 luciaframträdanden, konserter och uppträden. Jag går inte på alla och alla är heller inte offentliga men det är mycket tvättande, strykande och skjutsande. Efter en intensiv höst på jobbfronten är jag ganska slutkörd och hinner inte riktigt landa till julen men njuter av mellandagarna.
klapp4

Under året har E varit både i Spanien och i London utan oss och L har varit i Tyskland med sin kör. Barnen inte bara börjar bli utan är stora.
Tankar inför 2017 har jag inte hunnit skriva ner ännu, kanske gör jag det inte heller  utan behåller dem i mitt bakhuvud eller varför inte göra en liten sammanfattning nu. I det stora hela är jag nöjd med det mesta, jag försöker att hitta på saker med familjen, ägna mig åt mina hobbys såsom baka, läsa och pyssla. Jag försöker ta hand om mig genom att äta nyttigt, röra på mig och meditera. Jag har ett jobb som jag trivs väldigt bra på och jag försöker hinna träffa vänner. Som många andra brottas jag mot tiden och skulle vilja hinna med så mycket mer. Jag är glad för att jag gick ner till 90% och har en ledig eftermiddag i veckan även om den ibland försvinner p.g.a. möten. Jag skulle vilja resa mer än jag gör men där sätter ekonomin delvis stopp, det är dyrt att resa med stor familj. Åka iväg bara maken och jag har jag velat i flera år men det blir aldrig av. Något som jag vill göra i år är att hälsa på min kompis i Kiruna. Vi har inte råd att flyga dit hela familjen men med tanke på att alla andra (förutom Amanda men hon ska till Spanien med Skolorkestern som de andra i sommar) har gjort egna resor de senaste åren känns det som min tur i år och det är ju trots allt mest min vän.

One thought on “Året som gått september – december

Kommentera

