Social start på året

Idag har jag varit på lunch med en god vän, nu är jag ju ingen vidare bra bloggare för jag glömde ju att fotografera min mat men jag åt en god räksallad med handskalade räkor. På eftermiddagen följde kompisen med hem till mig också fördrev vi eftermiddagen med trevliga samtal och julgodis, det är inte julen som varar till påska utan julgodiset tror jag, i alla fall i den takten som jag äter det. Imorgon väntar besök av en annan vän, jag passar på nu när jag är ledig och har både tid och ork men detta är som sagt något jag vill bli bättre på under 2017. Att träffa mina vänner. Att ha roligt. Att göra mer saker som jag vill göra. Att pyssla och att baka. Tvätthögen i tvättunnan borde jag förstås ta tag i men den ligger säkert kvar i morgon. Jag har verkligen gått ner i slow motion detta jullovet men det var nog vad jag behövde, i alla fall tills förkylningen är bättre.

2 thoughts on “Social start på året

  1. Tack för en trevlig lunch och eftermiddag! Välbehövligt att få träffas och prata! Och mysigt och kunna luncha på stan utan tidspress!
    Ha en fortsatt skön ledighet!

    Gilla

  2. Så mysigt det låter! Jag njuter hemma alldeles själv i dag. Maken har börjat jobba igen och jag har även den här veckan. Så skönt att verkligen gå ner i varv och bara ha det gott.

    Japp, du har rätt – julgodiset verkar inte kunna sina 😉

    Vänligen
    Linda

    Gilla

Kommentera

