Trettondagsafton

Nu är snart trettondagsafton slut, de där juldagarna rusar iväg lika snabbt som vanligt. Vi har varit på släktmiddag hos min bror m sambo, jättegod mat och jag känner mig lagom mätt. Jag har inte haft någon aptit den senaste veckan pga förkylningen men vid lunchtid idag kände jag mig plötsligt hungrig igen och förkylningen är bättre så det passade ju bra när vi skulle på fest 🙂
05
På fotot trevliga laxsnittar som åts medan vi väntade på middagen. Nej alltså hela fatet är inte mitt, det är ett av uppläggningsfaten, så hungrig har jag inte blivit 😉

Endast -7 grader när jag tog fotot men temperaturen sjönk snabbt till -10 och nu är det -12 grader så nu har vi julväder även här nere i söder. Dock har vi problem med översvämningar p.g.a. vindarna som fört hit en massa vatten. Vägen nere vid hamnen här i stan är översvämmad och avstängd eftersom vattennivån stigit över kajkanten som normalt ligger 1-1,5 m över vattennivån. Vi var nere i småbåtshamnen också och tittade till sonens båt, där såg det bättre ut men även där var det kraftiga översvämningar. Det känns lite märkligt med så mycket vatten, det brukar ju annars komma efter mycket regn.

Kommentera

