Lördagskväll

Dagarna och veckorna går så fort, i förmiddags tog jag det ganska lugnt. Efter en hektisk vecka tycker jag det är rätt skönt. Ligga kvar en stund i sängen med en bok eller surfplattan och en spinnande katt. Sedan äta en fralla i köket och ta en kopp te i soffan. Fast däremellan brukar jag förstås tömma och ladda diskmaskinen och slänga in en maskin tvätt. Efter lunch hämtade vi L och hennes kompis i stallet då hade de redan jobbat sedan morgonen (innan jag steg upp men jag var ju vaken). Både L och A behövde lite nya ridkläder, vi startade i en butik utanför vår lilla stad men där hittade vi ingenting som passade, det var väldigt utplockat så vi bestämde oss för att köra till grannstaden och där hittade vi det vi behövde. L köpte t.o.m. två par ridbyxor + jodphurs, nya ridhandskar och ett par ridstrumpor. A behövde bara ett par varmfodrade ridkängor. Tjejerna var nöjda och jag var nog lika nöjd över att vi hittade det vi behövde på en eftermiddag (även om vi inte hittade det vi behövde på rean men så är det ju ofta). Jag gjorde en liten nätbeställning också, på nya underlakan till alla tjejerna. De hittade jag på halva reapriset, tummen upp för det 🙂
Sonen är på väg hem, snart lägger färjan ut och de är på väg mot svenskt vatten. Själv ska jag titta på film och äta fruktsallad som E har fixat. Inga övernattande kompisar alls här ikväll för ovanlighetens skull men natten till idag hade barnen kompisar här.

Måste bara skriva en liten rad om gårdagen. Sverige fick 10000000 invånare, wow!
Trump blev president i USA. Jag är nog inte ensam om att oroa mig över hur detta kommer att påverka världen.

Jag har förresten läst ut Konsten att höra hjärtslag i veckan. Boken var bra men jag var ändå lite besviken, jag tror det beror på att förväntningarna var för höga. Flera vänner hade rekommenderat den och den hade gjort succé i hela världen. Som sagt, boken var bra men inte bra, även om jag har svårt att sätta fingret på vad jag blev besviken på. Jag hade kanske förhoppningar om att den skulle vara mer gripande men jag blev nog mest besviken även om det egentligen i grunden är en typ av bok som jag gillar. Jag påminner mig om att det inte har hänt på riktigt, det är påhittat. Nåväl, uppföljaren köpte jag innan jag läst första boken. Jag kommer att läsa den också men kommer inte att kasta mig över den. Ha en fortsatt fin lördagskväll!

One thought on “Lördagskväll

  1. Skönt ibland och bara njuta av stunden och inte stressa igång direkt på morgonen.
    Kul att ni fick tag i det ni behövde.
    Hoppas J haft en bra vecka och att resan gått bra!

    Gilla

Kommentera

