Fredagskväll

På jobbet brukar vi säga att det känns som att veckan bara består av måndagar och fredagar eftersom tiden springer så fort men här i bloggen blir det mest söndagskvällar så jag tänkte att jag kan väl slänga in ett litet fredagsinlägg ikväll 🙂 Ytterligare en arbetsvecka är slut och helgledigheten har börjat. Härligt! Vi ska ha lite vegetariskt till kvällsmat sedan blir det kanske något gott till fredagsmys, vi får se. Jag är sugen på semlor men de var slut i affären och jag orkar inte baka ikväll. Jag har inte ätit någon semla ännu den här säsongen. Apropå semlor, det verkar vara någon slags mani här i landet att uppfinna nya semmelvarianter i år, vet inte hur många nya recept jag har sett. Förra året bakade jag ju semmelmuffins (kom på nu att jag fortfarande har kvar en låda kardemummamuffins i frysen, vad dumt att jag inte kom på det tidigare då kunde jag ju köpt grädde och mandelmassa när jag handlade och fått mina semlor ikväll) i år har jag nog sett 20 nya varianter på semlor. Jag blir sugen på att testa en tårtvariant med mandel i tårtbottnen och flagad mandel på toppen. Återkommer till ämnet om jag bakar den till L´s födelsedag.

One thought on “Fredagskväll

  1. Jag håller fullkomligt med dig om att lönen inte är allt!!! Jag har mycket hellre mindre pengar men mår bra med jobbet. Jag har haft jobb där jag har fasat för att gå till jobbet och det påverkar hela ens liv negativt…
    Men grattis till din lönehöjning:)

    Gilla

Kommentera

