Glass på frysta ärtor

Idag bjöd jag familjen på glass gjord på frysta ärtor, de var väl inte sådär jätteimpade… vi brukar göra den på hemkunskapen på jobbet och de flesta har varit tveksamma i början men vant sig efter några gånger för att sedan gilla den. Själv är jag inte speciellt förtjust i kokta gröna ärtor men jag har gillar glassen från början. Jag utgår från Leilas recept men ökar till en hel lime och rikligt med mynta, ökar även på lite med lakritspulvret men inte för mycket då blir färgen troligen trist. Man kan även strö lite lakritspulver ovanpå glassen på sin tallrik.

Receptet har jag hittat här, nedan med mina ändringar.

Glass på frysta ärtor
4 frysta skivade bananer
1 näve färsk mynta
250 g frysta gröna ärtor
Saft av 1 limefrukt
2 msk agavesirap
½ tsk lakritspulver

Mixa alla ingredienser i en matberedare, servera genast i glas eller skålar.

29

Ikväll har jag scrappat lite, jag har gjort klart födelsedagskortet till L samt börjat på ytterligare två kort. Jag visar dem i scrapbloggen när de är överlämnade.

Kommentera

