Februari

Jag började på ett inlägg igår men fick det aldrig klart eftersom jag satt i telefon resten av kvällen av en mindre kul anledning (min pappa är inlagd på sjukhuset). I alla fall så nu är det februari, den sista vintermånaden hos oss sedan är det vår och jag vet ju att februari brukar gå fort och jag har en hel del trevligheter inbokade som jag berättar mer om efter hand. Idag köpte jag lite tulpaner, det börjar bli dags att låta våren ta över inomhus. Just nu har jag enbart vitt och silver i köket för att ge en känsla av den vita vinterkänslan som inte finns utomhus men nu börjar jag bli sugen på att plocka fram pastellerna i köket. Till helgen ska jag byta ut de små enarna mot andra blommor, jag har ingen fönsterkarm att ställa undan dem i och det har känts synd att slänga dem men på söndag ska vi ha kalas för L så då vill jag ha dem utbytta. De känns lite för juliga i februari. Julblomman som jag fick av J har fått flytta in i mitt pysselrum för den vill jag inte slänga.
02
En bukett i vardera köksfönster.

2 thoughts on “Februari

  1. Åh vad jobbigt med din pappa. Hoppas att han blir bättre snart när han nu äntligen kan får vård. Jag har städat ut all jul nu och njuter av att ha det rent och undanplockat. Har faktiskt börjat se fram emot våren; vet inte hur länge sedan det var jag hade sådana känslor… Inne har jag redan tagit fram vårfärger, vilket känns så ovanligt för att vara mig…
    Kram!

    Gilla

Kommentera

