Snö

För någon vecka sedan var det vårkänning i luften men nu är snön här, mer normalt för årstiden 🙂 Onsdagar är den veckodag som jag börjar jobba ½ timme senare men jag körde till jobbet i god tid i morse och tur var väl det. Jag har 3 mil till jobbet och trots att det kommit mycket snö under natten var det inte plogat någonstans, inte ens på E22:an. Och som sagt jag började jobba senare än vanligt, det tog en timme till jobbet idag jag körde kl 7 och var framme lagom tills jag började jobba kl 8 och jag tycker ärligt talat att det är jättedåligt att det inte var plogat någonstans. Här hemma i villakvarteret har jag full förståelse för att de inte prioriterar. Men snömodd i drivor på E22:an mitt i morgonrusningen är inte ok. Snön hade kommit under natten så det var inte så att det snöade just då utan det hade kunnat vara undanplogat ett par timmar tidigare för att undvika olyckor.  Jag har ju bott i norrland så jag vet att många norrlänningar tror att vi här nere i söder inte kan köra men jag säger välkommen hit att köra på sådana här vägar. Det går inte att jämföra med den norrländska vintern.  Vid ett tillfälle var det dåligt väglag när jag bodde i norrland väglag som gick att jämföra med väglaget här nere och då vågade folk inte sig ut på vägarna överhuvudtaget om det inte var absolut nödvändigt.

Kommentera

