Sportlov

Nu har vi sportlov, våra skolbarn och jag. Härligt! Snön är tyvärr borta, bara lite snöhögar kvar så det ser inte ut att bli någon skidåkning. Det finns visserligen snöpreparerade spår i närheten men det är ju så mycket mysigare att åka i skogen här hemma. Skridskoåkning ska det bli imorgon. Annars har vi inte så mycket planerat i veckan. R och E jobbar. E har haft fullt upp med jobb ända sedan hon tog studenten. Likaså för alla hennes kompisar det är inte någon i hennes klass som ens  har behövt att gå till arbetsförmedlingen utan det har rullat på för alla med jobb och studier, gmu för några så självklart är inte ”studenten idag och arbetslös imorgon” något som gäller flertalet men livet går upp och ner och vägen till drömjobbet kan vara krokig. Fast just dottern trivs väldigt bra med det hon gör och kanske blir det inom det yrket hon utbildar sig.

Sportlov var det ja, får se vad vi hittar på i veckan. Tonåringarna har sina egna planer men kanske hinner de följa med på något. A har varit krasslig länge nu, hon var sjuk två dagar förra veckan och igår var hon hemma igen så jag har inte spikat några utflykter ännu men är hon frisk så ska vi hitta på lite roligheter.

I går kväll tittade vi på Ronja Rövardotter, och åh vad jag helt plötsligt längtade till sommaren och jag blev sugen på att besöka Astrid Lindgrens värld. Där är så mysigt! Jag är ingen värmeälskande sommarperson men vem längtar inte efter grönska när det är bara är regnigt och grått ute. Jag älskar våren, klara höstdagar och klara vinterdagar. Somrarna däremot får gärna var molniga, inte regniga men molniga så det blir lagom varmt och inte stekhett. Men att kunna ta med sig frukosten ut och sitta i t-shirt medan fåglarna kvittrar det gillar jag.
6

Kommentera

