Melodifestivalen

Så har vi sett tredje deltävlingen av melodifestivalen, mina förhandsfavoriter var Robin Bengtsson och FO&O men jag gillade även Owes nummer. Det var så omodernt att det var folkligt och kul med något som kommer att sticka ut i globen. Dock vill jag inte skicka honom till eurovision då får vi skämmas men klart att det ska vara något för alla åldrar  finalen och jag tror nog att Owe går hem både hos de äldre tittarna och hos förskolebarnen. Sedan hoppas jag att FO&O tar sig vidare från andra chansen. Deras nummer var så väl korrigerat att det nästan kändes lite onaturligt. Men helt ärligt så kändes kvällens omgång ganska slätstruken för mig. Jag får lyssna på låtarna igen och se vilka som fastnar. Förra året var t.ex. Robins låt en sådan som växte för mig. Förra veckan var inlevelsen så mycket större än igår då jag först såg artisterna live och sedan på TV, gårdagens låtar minns jag inte hur någon gick just nu.
Här hemma blev det ost, frukt och kex till mellon. Idag står det skridskoåkning och korvgrillning på vårt dagsprogram.

One thought on “Melodifestivalen

  1. Haha, för mig var det tvärtom. Gillade inte förra veckan men nästan allt igår:) Men som du säger; förra veckan var nog speciell för dig eftersom ni fick en sådan upplevelse tillsammans!
    Jag satt och diggade för fullt när Ove sjöng; den var verkligen så härligt glad! Men jag är superglad att Robin gick vidare…han är ju såå snygg hehe. Och jag älskar Constellation Prize; så romantisk text.

    Gilla

Kommentera

