Skåne igår, snö idag

Igår körde vi till Skåne för att träffa min släkt, J hjälpte min bror att hålla i sportlovsaktivering för skolbarn i Valje och tjejerna och jag hälsade på min pappa och mormor och morfar. Jag fotograferade den första krokusen jag sett i år, vintergäck och snödroppar har blommat länge. Det var så underbart vårväder och fåglarna kvittrade överallt.
23

I gårkväll när jag skulle hämta J vid tåget hade det börjat snöa och idag vaknade vi till en vacker vit vintervärld. Solen lyser och det är bara så vackert! Men tyvärr töar ju snön fort i solens varma strålar så det blir nog inte någon långvarig snö. Nu ska vi åka ner till stan och äta lite Thai till lunchen. Att både bo nära naturen och ändå nära stan är en klar fördel med att bo i en småstad. Innan vi flyttade hit har jag bara bott nära eller i betydligt större städer.
2424b.jpg

24c24d24e

Kommentera

