Första vårmånaden

Mars månad, den första vårmånaden (även om det fortfarande är frostnätter) men visst märks det att dagarna blir längre. Härligt att ljuset återvänder, jag är så trött. Jag var utvilad efter sportlovet och hade sovit ut men redan efter första jobbmorgonen var jag trött igen och önskar att jag hade fått sova en timme längre… Startade med möte i måndagskväll och jobbade därför till kl 19, igår var jag på studiebesök och jobbade därför över och imorgon ska jag på möte och måste jobba över igen så jag hoppas att jag kan plocka ut lite tid på fredag 🙂

Dagen till ära så har jag hängt upp nya gardiner i vardagsrummet, jag har fotograferat men har för lite batteri i telefonen för att föra över bilderna utan sladd så de kommer till helgen. Men det blev ljust och fint i rummet. Och rosa. Ni läste rätt. Jag har nog aldrig haft ljusrosa detaljer förut men blev helt plötsligt sugen på det.

One thought on “Första vårmånaden

  1. Det har verkligen gått snabbt. Redan inne på tredje månaden för året.
    När solen sken häromdagen fick man lite vårkänslor. Men dagens snö gör en påmind om att det är almanackan som har vår. Ute får vi nog vänta lite till.
    Hoppas du får en lugnare vecka.
    Kram

    Gilla

Kommentera

