Besviken

Jag är besviken för att Loreen inte gick vidare, jag tror att hon är den som haft störst chans i Eurovision. Jag är däremot glad för att FO&O gick vidare då jag tyckte att de var mycket bättre än sina motståndare i duellen. I duell två och tre tyckte jag alla var bra och hade svårt att välja så därför hjärtröstade jag inte i dem. Men som sagt, sååå trist att Loreen inte gick vidare. Jag vet inte riktigt vem jag håller på i finalen nu, jag får fundera lite men jag tror att jag håller på Fjällgren, FO&O och kanske Robin B. FO&O är nog den låt som jag sjungit mest på. Jag gillar Fjällgrens känslosamma jojk men är inte så förtjust i Aninias sång. Jag gillade ju Loreen och hennes fantastiska röst som låter som en studioversion även live med dans men musiksmaken är ju och ska vara individuell men jag undrar, alla de som röstade på Anton höll de verkligen på honom och håller de på honom i finalen eller var det proteströster mot Loreens moderna och proffsiga nummer.  Det är inte första gången svenska publiken röstar ut en stor artist och det kan ju hindra etablerade artister och proffsiga låtskrivare från att vilja delta kommande år.  Jantelagen gjorde sig påmind  ikväll igen och jag kan tänka mig att eurovisionfans i Europa kommer att rasa mot utröstningen. Inget ont om Antons nummer men det var i en helt annan klass än Loreens.  Hamnar han bland de sämre placeringarna nästa lördag är det nästan synd om honom att han gick vidare ikväll, då blir det liksom uppenbart att folk inte röstade för att de tyckte han var bäst. Men jag kan ha fel, han kanske vinner.  Jag får fundera tills nästa lördag på vilka sånger jag håller på i finalen nu när den bästa har åkt ut. För modernt för Sverige? Det var Loreen som 2012 gav Sverige ett namn på Eurovisionkartan och vi har nog fortsatt leva lite på den meriten sedan dess. Återstår att se vad som händer nu.

Mellanakten med Daniel Norberg var i alla fall jättebra men jag hade inte väntat mig något annat 😉

One thought on “Besviken

  1. Jag har faktiskt inte tittat på Mello mer än några sporadiska minuter här och där. Men Loreen såg jag. Proffsig kvinna som går sin egen väg!

    Gilla

Kommentera

