Fem i topp lista

I julbloggarna brukar det cirkulera många listor, men utanför jullistorna har jag nog bara svarat på en. Ikväll kände jag för att göra en liten fem i topp lista. Låna den gärna om du vill. Här är mina fem i topp just nu.

Favoritkakor
morotskaka
biskiver
drömrulltårta
chokladbröd
mjuk pepparkaka

Favoritbullar
lussekatter och kanelbullar delad förstaplats
Philadelphiabullar
Sedan kommer nog alla andra bullar på delad tredjeplats
Semlor är väl de bullar jag äter mest av därefter men jag tycker nog inte att de är godare än alla andra bullar.

Semester i Sverige (förutom hemma)
Österlen
Öland
Stockholm
Höga kusten
Göteborg

Jag vill åka till
London i juletid
Island
Italien
Österrike på sommaren
Paris, var där 1987 men vill dit igen

Favoritkläder
svarta stretchbyxor
blusar i färg
koftor
ibland klänning
myskläder (men bara hemma)

Favoritmat
oxfilé med hasselbackspotatis
plockmat
grillad haloumi
plankstek
svamprätter

Favoritfilmer (förutom julfilmer)
Dirty dancing
Harry Potter filmerna
Mamma Mia
Så som i himmelen
Ronja Rövardotter

Favoritmusik och favoritböcker kan jag faktiskt inte välja ut fem men gör det gärna ifall ni kan!

One thought on “Fem i topp lista

Kommentera

