Mellolördag

Ja ikväll är det dags för finalen, roligt men lite trist känns det alltid när hela cirkusen är över. Jag älskar ju musik och gillar musikprogram. Det verkar som om det står mellan Wiktoria, Nano, Jon Henrik Fjällgren feat. Aninia och Robin B nu när storfavoriten Loreen röstas ut. Jag vet inte riktigt vilken jag tycker är bäst och det verkar vara läget i år att det inte finns någon klar favorit så vi får se ikväll vem som tar hem det och får representera oss i Eurovision. Det är ju alltid roligare att titta på Eurovision om vi skickat ett bra bidrag dit, det hade varit så kul att se hur det gått för Loreen. När det är så här jämnt och ovisst kan troligen den internationella juryns val påverka en hel del.

I gårkväll var jag själv hemma med alla tre tjejerna, efter avlutade träningar körde vi på enkel kvällsmat med räkbaguetter framför let´s dance. Vi bruka annars aldrig äta framför tv´n… Alla tjejerna färgade under tiden sitt hår turkost fast i olika varianter. E som färgade för första gången tog bara topparna, L som brukar ha färgglatt hår körde på underhåret och A fick den färgen som blev över som slingor (L brukar stryka ut överflödet från sina händer i A´s hår). Chanel var så rolig i gårkväll, hon höll oss sällskap och verkade inte vilja somna men hon låg med halvslutna ögon hela kvällen och halvhängandes huvud. Tusse låg också hos oss men han sov hela kvällen.

Nu är alla barnen iväg på aktiviteter och jag ska ta mig an tvätten som vanligt Jag ska även försöka hinna pyssla lite, jag har testat olika tekniker i mixed media hela denna veckan och har lite halvfärdiga projekt kvar på skrivbordet. Vädret är underbart så jag ska ut också.

Kommentera

