Fredag

Fredag igen, veckorna rullar på och imorgon är det april. Jag hinner ju inte med allt jag vill hinna göra på min fritid. Medan jag pluggade tyckte jag att höstterminerna gick snabbt och vårterminerna långsamt men nu tycker jag precis tvärtom. Ikväll blir det grönsaksdipp till fredagsmys, jag handlade på vägen hem från jobbet. A följde med och vi hittade en ny vårjacka till henne, skönt att ha det fixat. Även hon har kommit upp i den åldern att hon väljer sina kläder, det känna längesedan jag fixade alla barnens klädinköp själv. Jag älskar att köpa kläder och barnen har nog alltid haft mer än de egentligen behöver (och även jag själv, alla har vi väl någon last…) I helgen ska jag tvätta upp och lägga undan vinterkläderna. Även om nätterna kan vara kalla så är det varmt på dagarna. På maxi köpte jag några krukor med minipåskliljor som jag satt vid entrén, det kändes som på tiden att byta ut ljung och enar mot lite vårblommor. Någon annan dag ska jag plantera lite penséer i några andra krukor.

Imorgon är det tio år sedan vi flyttade till detta huset och vi har bott längre tid här än vi bott i någon annan bostad. Med vi menar jag mig själv och min man i mitt barndomshem bodde jag längre tid.

Skönt med helg, det bästa är att få sova lite längre. Jag gillar mitt jobb men hade gärna sovit lite längre på morgnarna. Förra helgen vakande jag vid fem som vanligt, hoppas på att få sova längre imorgon.

Kommentera

