Lånar en bild…

…för att visa hur jag känner. Sverige har blivit attackerat, ett fruktansvärt terrordåd. I lilla Sverige.

Jag köpte ett halsband av en kollega idag (hon tillverkar själv) just nu känns det som att jag kommer att förknippa halsbandet med den här dagen framöver, ni vet hur fruktansvärda händelser kan etsa sig fast i vad man gjorde när man fick reda på vad som hänt. Estonia, 11:e september, Utöja, Terrordåden den senaste tiden i Europa…
Jag visar halsbandet en annan dag, jag satt med det i handen när jag kopplade upp mig på nätet och såg vad som hänt. Ofattbart. Men jag ska låta halsbandet symbolisera den godhet och välvilja som följt i attentatets spår och inte den fruktansvärda händelsen i Stockholm. Det känns konstigt och ofattbart hur livet fortsätter som vanligt här hemma när det har förändrats så totalt för landet och de drabbade. Man vill krama sina nära och kära lite extra men ikväll har vi bara två av barnen hemma. Sonen som är längst iväg befinner sig just nu hos sin faster 100 mil hemifrån, han är ute på bilsemester med en kompis, de ska bila till Finland på påsklovet och inte via färjan utan hela vägen från Blekinge genom hela landet förbi Luleå och över finska gränsen och sedan ytterligare en bit till J´s kompisar han lärde känna när han var i Finland med skolan efter sportlovet. Säkert över 400 mil de kommer att köra.
17796407

One thought on “Lånar en bild…

  1. Visst är det för hemskt ;( Så orättvist och tragiskt att terrordåd blir allt vanligare i dessa tider…

    Sv: Ja, nu är det ansökningstider ja! Jag har i vår fått veta att jag fått en till autoimmun sjukdom som förvärras vid infektioner/förkylningar. Så våren har varit lite omvälvande, då man får prioritera om en del saker. Därför är jag nu väldigt osäker på om förskolan är rätt miljö för mig innan jag ens provat ;/ Men det finns såklart en del alternativ ändå, hoppas ha betydligt klarare insikt till vad som väntar till sommaren 🙂

    Hoppas du och din familj har en bra vår! Tänk vad fort tiden går, snart är det sommar!

    Gilla

Kommentera

