Påsklov

Jag har ju påsklov, det är så härligt och lyxigt att vara ledig över en vecka vid denna årstiden. I helgen har jag varit i skogen, fixat lite på tomten här hemma och igår pysslade jag nästan hela dagen som ni kanske läste i min scrapblogg. Så roligt att kunna unna sig den tiden utan något dåligt samvete.
08
Lika härligt varje vår med alla fina vårblommor.

Just nu är jag själv hemma igen eftersom barnen är iväg på sitt. E i Skåne, J i Finland, L rider och A hos en kompis. R jobbar så det är djuren och jag är hemma och djuren sover. Jag sitter här med en kopp te, på förmiddagen har jag handlat och fixat lite här hemma. Jag ska snart ta tag i tvätthögen, blir en promenad idag också och kanske lite pyssel igen. Kul att passa på när jag är inne i rätta känslan. Tisdag och onsdag har jag annat planerat.
09
Jag satt en stund på stenhällen både igår och i förrgår. Härligt i vårsolen.

Image45
En del av gårdagens pyssel, de är finare i verkligheten än på bild. Färgerna kommer inte riktigt till sin rätt och man ser inte alla detaljer så väl.

One thought on “Påsklov

Kommentera

