Veckorna går

Jag tänkte först skriva att det inte har hänt något speciellt i helgen utan att det var en helg i mängden men så kom jag på att det var det ju inte alls. Äntligen kom nätet till kattgården upp så att katterna kan gå ut och in som de vill när vi är hemma. Kattgården är byggd mellan huset och garaget så den är ganska stor och katterna gillar den. Speciellt Tusse! Just här sitter han vid nätet men den bilden är lite missvisande för han håller mest till bland slyn. Han tyckte kanske det var konstigt att det dykt upp ett nät.
13

Vi har inte fixat den här delen av tomten, fram tills förra året stod studsmattan här. Tanken är att göra en liten uteplats så man kan sitta hos katterna. Tills vi sår gräs och lägger plattor låter vi slyet växa för då blir det roligare miljö för katterna. Lite sitthyllor mm ska in, ännu så länge får de hålla till godo med boxen för dynorna till utemöblerna.

Helgen i övrigt har varit som en vanlig helg, barnen har varit med kompisar samt aktiviteter, förutom att fixa utomhus tvätta och städa så har jag pysslat, träffat kompisar och tittat på Eurovision. Jobbat lite. Varför skriver jag om detta nästan varenda helg kan man ju undra. Känner att jag har kommit in i en bloggsvacka, det händer ju ganska mycket som jag inte vill skriva om i bloggen. Jag skulle kanske bli bättre på att fotografera mer igen så jag kan visa lite foton. I min scrapblogg händer det nästan mer än här då jag lyckats pyssla varje helg nu under ganska många veckor 🙂

One thought on “Veckorna går

  1. Åh vad mysigt det låter för katterna!!!
    Här gillar ju som du vet hundarna att hänga på balkongen och ligga och titta på alla som går förbi mm. Hoppas det blir så pass varmt så att de kan göra det lite mera…
    Kram!

    Gilla

Kommentera

