Planterat, pysslat och bakat

Efter jobbet i fredags körde jag till Blomsterlandet och köpte lite blommor till trädgården, jag har varken haft tid eller ork att dra upp några egna plantor så det fick bli färdigköpta. Köpte bara lite vanliga (billiga) sorter som pelargoner, petunia, margerit och lobelia till krukorna. Jag köpte även tre lupiner som jag har planterat i tomtgränsen ut mot allmänningen. Jag fyller på lite varje år med de perenna växterna, vi har inga rabatter men lite buskar och träd. Det är ändå dyrt att anlägga trädgård, fast dyrast var förstås att köra ut 35 lastbilsflak med fyllnadsmassa och sedan matjord på det men vi tar lite i taget. Vi gillar att tomten flyter ut i skogen och på allmänningen, vill inte ha det för uppstyrt utan lite halvvilt sådär och framförallt lättskött eftersom varken maken eller jag är speciellt roade av trädgårdsarbete. Just det, köpte två funkia också, vi hade en jättestor vid förra huset och jag ångrar lite att vi inte tog någon stickling. Hade varit kul att ha från samma planta.
11

Igår hann jag pyssla lite samtidigt som jag tvättade, idag har jag städat och bakat lite till kalasen nästa helg. Har inga foton från baket men det kan jag visa nästa helg.

11b

Bara den 11:e juni och gräsmattan är så här torr… den är nog som mest grön i november och december då det kommer en massa regn istället för snö!
11c

Jag hoppas att ni också har det bra.

Kommentera

