De första semesterdagarna

Midsommarafton firade vi hemma hos oss tillsammans med goda vänner. Vi firade på liknande sätt som resten av  Sverige skulle jag tro, med sill, nypotatis, grillat, jordgubbar och blommor. Vi hade knytkalas så det var stor grillbuffé och jordgubbspaj till efterrätt.  En trevlig dag. På kvällen kom det mera gäster fast till sonen vars gäng firade här i år.  Dock inget sent firande för på morgonen var det uppstigning innan klockan fem och sedan avfärd mot Calella i Spanien för J, L, A, R samt lite övernattande gäster. De reser alltså med blåsorkestern och drillflickorna och spelar på en musikfestival i Spanien. Tacksam att A kunde åka med. Hon var på ridläger i veckan men kunde bara vara med halva tiden då de gett henne fel mat vid något tillfälle så sedan har hon legat här hemma med magkramper i flera dagar. Hon är så känslig mot mjölk nu att minsta lilla fel ger kramp i flera dagar. Fel smör på mackan räcker. Men hon kom iväg till Spanien och nu hoppas vi att det går bra där. Ridlägret hade hon själv jobbat ihop till genom att hjälpa till och leda varje lördag under hela våren så det kändes verkligen synd att hon missade halva lägret.

Jag och E är kvar här hemma, någon måste ju passa huset och katterna men även vi har varit ute på lite äventyr. I söndagsmorse körde vi till Ullared och vi kom hem igår kväll efter två dagars shopping och lite semester. Vi bodde på hotellet, det har vi aldrig gjort förut men vi ville inte köra med husvagnen själva och turen till Ullared tog vi som sagt även som en minisemester för oss två. Det kändes väldigt lyxigt att bo där, det ligger ju i princip på parkeringen så när vi åt frukost kunde vi se hur bilarna började att rulla in. Vi hittade en hel del men höll vår budget. Jag hittade faktiskt mest kläder till J den här gången. Jag hade förstås kunnat köpa mycket mer till L och A men de behövde ingenting. Jag köpte en del kläder till mig själv men denna gången startade vi på heminredningsavdelningen och sparade klädavdelningarna till andra dagen för vi ville hinna med att titta på inredning i lugn och ro. Men eftersom det bara var vi två och vi hade två dagar på oss så hann vi med allt vi ville utan stress. Jag kan fotografera och visa lite senare.

Idag är jag bara hemma, njuter av semestern och klappar kisarna. Jag behöver ställa om hjärnan på att det är semester och att jag inte behöver tvätta och städa på all min lediga tid som det lätt blir i vardagen och med bara ett barn hemma blir det inte så mycket  plock och disk heller. I gårkväll tittade vi på film och åt majskakor som blivit över efter resan. Nej, nu ska jag sätta mig på altanen med en kopp te, bara njuta och försöka landa i att jag har semester.

2 thoughts on “De första semesterdagarna

Kommentera

