Foton från Kings Cross

Ett av besöken på vår resa var Kings Cross och det var förstås perrong 9 3/4 som lockade dit oss. Jag var där för fem år sedan men det har växt som turistattraktion sedan dess med en specialbutik där det förut var en bokhandel och professionell fotograf vid vagnen som går igenom väggen. Den kön ställde vi oss inte i. Det är Harry Potter jag skriver om (ifall det är någon mugglare som inte förstår vad jag menar 😉 )

Här kommer några foton från butiken samt taket på stationen och den goda pastan jag åt där (på stationen inte på taket).

10KC6

10KC510kc2

10KC4

10KC3

10kc1

10KC8

10KC7

 

2 thoughts on “Foton från Kings Cross

  1. Vad härligt att du hade en mysig resa! Och att du har kommit hem välbehållen.
    Vad häftigt med HP-affär mm; det fanns inte där när jag bodde i London (12 år sedan). Köpte du något i affären? Jag har ganska nyligen tittat igenom ALLA HP-filmerna så nu förstår jag hypen lite bättre:)

    Gilla

Kommentera

