Hästbilder

Vad har vi för planer för resten av sommaren då? Vi hade lite funderingar på att åka till ALV (Astrid Lindgrens Värld) men det var nog mest jag själv, R och E som ville dit. Inte de yngsta döttrarna fullt lika mycket. Istället hyr vi nu en häst vilket tjejerna hellre ville, det är en häst som L har ridit på under året och som ägs av en kompis till henne. Vi ska hyra två hästar från ridskolan första veckan i augusti så detta är utöver. Så troligen blir vi mest hemma resten av sommaren. Vi bor ju jättevackert här i vad som brukar kallas Sveriges trädgård så det går verkligen ingen nöd på oss, dessutom har vi ju varit på semestrar. Däremot så är det svårt att få till familjetid när vi är hemma eftersom vi aldrig är hemma alla samtidigt utan kompisar men vi får planera in någon kväll på restaurang eller något här hemma. Får ju vara något som lockar barnen. De har så fullt upp med sina kompisar och aktiviteter precis som det ska vara. L har som sagt hästen nu. J jobbar och har sin båt och E ska åka på semester med en kompis. Det är vår yngsta A som vi kan hitta på lite mer med. Lite utflykter i närområdet och lite pyssel hemma. Idag har det regnat hela dagen, ganska skönt med sådana dagar. Då kan man sitta inomhus utan dåligt samvete 😉

Vi brukar åka till Öland med husvagnen en vecka varje sommar men i år blir det nog bara ett par nätter när vi inte hyr hästen längre. Men en dagsutflykt till Ikea måste vi göra, det blir nog möbler i födelsedagspresent till båda våra augustifödelsedagsbarn. Det jag måste tänka på när jag är hemma är att inte bara tvätta, diska och städa hela tiden utan se till att delegera till familjen. Annars blir det att de är lediga och jag håller på med hushållsarbete för jämnan, därför jag gillar att komma iväg med husvagnen. Den har ingen tvättmaskin 😉

Hästbilder skrev jag i rubriken, de kommer här:

16b16

Hästen heter Cheval (nästan som vår katt Chanel) och tjejerna har på sig ridtröjor jag köpte i Ullared)

2 thoughts on “Hästbilder

  1. Låter underbart att hyra häst! Jag älskar att rida och skulle gärna göra det om jag hade resurser… Bra att du ser till att du inte är den enda som ‘arbetar’ på sommaren; tonåringar är ju faktiskt ganska kapabla även om de själva kanske inte skulle hålla med om det:))

    Gilla

Kommentera

