Stonehenge

Här kommer foton från vårt besök vid fantastiska Stonehenge, stensättningen byggdes troligen mellan 2500 f.Kr. och 2000 f.Kr. Vallen och graven är från ungefär 3100 f.Kr. (yngre stenåldern). Namnet Stonehenge kommer från det fornengelska ordet Stanhengist som betyder ’de hängande stenarna’. Jag har aldrig varit där förut men länge velat. Som jag skrivit förut har jag varit fascinerad av Ale stenar så länge jag kan minnas, där var jag varje sommar under min uppväxt eftersom min mormor och morfar bodde i närheten och Stonehenge är ju ännu mäktigare. Vi åkte på denna resan med ett bussbolag, en heldagsutflykt. Vi gjorde ju ganska många tågresor i övrigt så denna dagen var det ganska skönt att bara ta sig till och från utflyktsbussen och sedan koppla av resten av dagen så det kan jag rekommendera. Vi bokade denna resan hemifrån innan vi åkte.

st1st2st3st4

 

One thought on “Stonehenge

Kommentera

