Ännu en vecka

Så har ännu en vecka  gått och snart har vi nått mitten av september, tiden går både fort och långsamt tycker jag. I helgen har J, L, A + R varit på musikläger med blåsorkestern, E och jag passade på att göra en utflykt till Kalmar igår. Det blev det vanliga besöket på Ikea och affärerna runtomkring. Vi behövde lite småsaker på Ikea och hittade lite nya kläder på Lager 157. När vi är på Ikea brukar vi passa på att äta lunch där, lagom priser även på maten. Det blev en heldagsutflykt och på kvällen tittade vi på film. Det märktes att det bara var vi hemma för katterna var där vi var, inte så många att hålla sällskap och hålla koll på. Chanel brukar ju annars vara där L och A är men hon låg vid mina ben i soffan igår och Tusse la sig mellan E och mig och vände som vanligt upp hela magen för att bli klappad, gosekisarna.  Idag har jag städat nästan hela dagen och E har pluggat sedan hjälpte hon till att städa det sista och nu ikväll har resten av familjen kommit hem (och fyllt den nystädade hallen med sin packning). Ikväll laddar jag inför en ny arbetsvecka vilken börjar med kvällsmöte första dagen så imorgon jobbar jag ända till kl 19.

One thought on “Ännu en vecka

Kommentera

