Foton från England

Nu har vi kommit hem från vår semestervecka i England. Vi har haft det jättebra och E trivs där borta. Vi hälsade på henne i Brighton och sedan följde hon med oss till London i några dagar. Eftersom det var första gången som L och A följde med till London besökte vi förstås några typiska turistställen. Vi har även shoppat, ätit gott och umgåtts med E. London Eye åkte vi den första kvällen, ganska sent och det var häftigt att se staden när det var mörkt.

E visade oss sina favoritställen i Brighton och jag ville förstås se piren, det var en trevlig stad men jag föredrar ju Eastbourne bland de engelska kuststäderna ❤

Måndagen och tisdagen var ganska kalla och ruggiga men sedan blev det sommarvärme resten av veckan.

Vi bodde mellan Kings Cross och British Museum så vi bodde ganska centralt. Vi gick mycket under veckan, över 8 mil! Eftersom det var så fint väder åt vi ute i någon park varje dag. Vi valde bort frukosten på vårt hotell och gick istället till en liten park alldeles i närheten. Jättemysigt att sitta där mitt i storstaden men ändå bland träd, blommor och fåglar. En morgon gick vi istället till Hyde Park därifrån gick vi sedan även en runda bort till Kensington Park. Vi njöt av det vackra vädret, alla blommande rabatter och alla fåglarna som flockades vid vattnet men även bland träden Häftigast var ju de fria papegojorna men jag fick ingen bra bild på dem.

Image1

De här små dunbollarna var ju så söta och man önskade att man kunde ta med sig en i fickan 🙂

Vi besökte Harry Potter ställen och vi shoppade en hel del. Barnen har sparat julklappspengar och månadspengar hela året. Jag har fotograferat mina egna inköp så de kan jag visa en annan dag 🙂

Bland det godaste jag åt var lite otippat den här laxen. Jag tror att riset var sushiris, barnen åt sushi men jag är inte så förtjust i det men detta var hur gott som helst! Naturligtvis åt vi även ”fish and chips” på en pub det hör till som turist 🙂

Våren hade kommit lite längre än här och vi njöt av alla blommor ❤ det kändes lite som att backa tillbaka tiden ett par veckor när vi kom hem igen.

Det fanns gott om chokladägg i butikerna men det var typ det enda påskiga vi såg så vi kände oss lite lurade på påsken i år och vi konstaterade att vi verkligen inte skulle vilja åka bort över julen. Nu ska vi avsluta påskledigheten med lite påskmat, äggapickning och årets första must. Dock inte påskmust utan vi har kvar av julmusten. Julen varar ju till påska så nu är både påsken och julen snart slut 🙂 Vårt lilla påskbord ikväll består förutom ägg av lax och sparrispaj, lax med romsås, potatisgratäng, köttbullar och sallad. Till efterrätt jordgubbar.

Jag vet inte varför vissa foton får så dålig kvalité när jag förminskar dem men inte alla… Jag hoppas att ni ändå kan se vad kollaget föreställer, fotot i mitten längst till höger är mumier på British Museum.

Vi har varit hemma ett dygn nu och det känns nästan overkligt när jag tittar på fotona att vi nyss har varit iväg.

Ha en bra vecka!

En tanke på “Foton från England

1. Vad mysigt ni verkar ha haft det! Påminner mig om några gånger då jag fick besök hemifrån när jag bodde i London.
    Annars är känslorna alltid tvetydiga när det gäller England och London för min del. Det var ju mycket jobbigt i mitt liv där som bidrog till att jag till slut kraschade; samtidigt saknar jag många saker såsom tvn, tidningar, affärer, maten… Men jag bodde ju där riktigt länge också…